Fasiliteter

Lokaler

Skolen benytter seg av flotte lokaler som ble oppusset i 2009. Hver av gruppene nyter godt av romslige, lyse klasserom samt tilhørende grupperom.

Gruppe 1: 1. - 3. trinn

Klasserommene befinner seg på inngangsplanet i 1. etasje. De har tilgang til et stort klasserom og et grupperom hver. I samme etasje finner man skolekjøkkenet, lærernes arbeidsrom og helsesøsters kontor.

Gruppe 2: 4. - 6. trinn

Klasserommene befinner seg i underetasjen, hvor man også finner skolens gymsal.

Gruppe 3: 7. trinn

Elevene holder til i den tidligere vaktmesterboligen, som ligger innerst i skolegården.

MontessoriskoleNovember2023-24.jpg

Klasseromsinndeling

Hvert klasserom er organisert i seksjoner dedikert til ulike fagområder. Dette inkluderer: Norsk, lesekrok, matematikk, engelsk, geografi, biologi, historie, kunst og håndverk, samt musikk.

Gymsal

Skolen har en ny og flott gymsal.

Uteskole

Dette er et integrert tilbud ved Vollen Montessoriskole. Uteskoledagene gir elever sjansen til å utforske læringsmuligheter utenfor skolens tradisjonelle omgivelser. Dette kan inkludere alt fra fysiske aktiviteter til besøk på museer, teatre, biblioteker, og lokale bedrifter. Som en del av uteskoletilbudet benytter skolen seg av gapahuker i nærmiljøet.

Uteområde

Uteområdet ved Vollen Montessoriskole fikk en overhaling i 2022. Det er nå utstyrt med klatrestativ, basketballkurver, balansekarusell, bordtennisbord, fotballmål, husker og en sandkasse. Det er også planer om ytterligere forbedringer av uteområdet i forbindelse med fremtidige renoveringsprosjekter. I tillegg har skolen tilgang til en nærliggende ballbinge, fotballbane, skiløype og skøyteområde.